Hoe blijf ik hockeyfit zonder te hockeyen?
17 januari 2022
1 min. leestijd

Hoe blijf ik hockeyfit zonder te hockeyen?

De afgelopen periode hebben we er allemaal last van gehad... We mochten niet (of amper) sporten door de coronamaatregelen. Het was niet alleen vervelend omdat we onze teamgenoten niet meer konden zien op de club, maar ook omdat onze wekelijkse sportieve activiteiten niet door konden gaan! Daarom hebben wij drie manieren om toch fit te blijven zonder te hockeyen op een rijtje gezet!

Train je benen!

Normaal gesproken doe je tijdens een normale hockeytraining of -wedstrijd al genoeg om je benen te trainen, in de vorm van erg veel rennen! Echter is rennen niet de enige manier om je benen te trainen. Om fit te blijven zou je bijvoorbeeld een rondje kunnen gaan hardlopen. Om te meten hoeveel progressie hiermee geboekt wordt, is het handig om een app te downloaden die jouw stappen telt en bijhoudt hoeveel je rent! Daarnaast kan je om je benen te trainen ook verschillende workouts of oefeningen doen. Lunges zijn bijvoorbeeld goed voor je bovenbenen, maar squats ook! Hierdoor train je je beenspieren en zorg je ervoor dat je er vol tegen aan kan als het weer mag!

Fitness mat

Een andere manier om fit te blijven is het doen van workouts. Dit kan thuis, maar bijvoorbeeld ook in de tuin of in het park. Het is voor oefeningen erg belangrijk om te zorgen voor een goede ondergrond. Hierdoor heb je namelijk meer grip en kan je pijntjes voorkomen zoals schaafwonden. Op een fitness mat kan je verschillende oefeningen doen zoals planken of opdrukken.

Yoga bal

Bij hockey is het super belangrijk dat je een sterke core hebt en dat je balans goed is. Dit maakt je namelijk wendbaarder, maar ook sterker aan de bal! Een yoga bal is een van de beste manieren om je balans te trainen. Een voorbeeld van een oefening die veel gebruikt wordt bij een yoga bal zijn liggende crunches. De bal maakt het nog lastiger omdat je hierbij ook goed op je balans moet letten.

Vrije slag bij hockey

Over de schrijver
Ik ben Sep, de oprichter van Happy Hockey!